Ylistys.fi ry kantaa näkyä Jumalan armon muuttavasta voimasta soitetun, lauletun, tanssitun ja maalatun rukouksen kautta. Yhdistys kouluttaa ja mentoroi, ylläpitää Aamuylistys Zoomissa-verkostoa, palvelee ja tukee kristittyjä taiteilijoita, sekä järjestää ylistys- ja rukousmusiikki aiheisia tilaisuuksia ja tapahtumia eri puolilla Suomea.

Yhdistys perustettiin toteuttamaan Riitta ja Anssi Rönnqvistin palvelutehtävän seuraavaa vaihetta, joka varustaa ja tukee yksilöitä ja yhteisöjä toteuttamaan omaa uniikkia ilmaisukieltään rukouksessa ja ylistyksessä. Keskiössä on tietoisuus lunastuksesta, jonka Jumala on valmistanut Kristuksessa koko ihmiskunnalle, ja opetus Jumalan lapseudesta joka mahdollistaa levon ja kommunikaation Jumalan kanssa. Tästä nouseva kiitollisuus pyrkii löytämään jokaisessa yksilössä ja yhteisössä oman ilmaisukielen, joka on uniikki ja kallis Jumalalle. Yhdistys järjestää tapahtumia sekä kouluttaa seurakuntia ja yhteisöjä rukousmusiikin toteuttamiseen, jossa Raamatun sanan elävä läsnäolo ja improvisoidut taiteet mahdollistavat levollisen ja jatkuvasti uudistuvan vuorovaikutuksen Jumalan ja toinen toistemme kanssa.

Yhdistys ylläpitää Aamuylistys Zoomissa -verkoston toimintaa. Aamuylistys Zoomissa syntyi Helena ja Esa Kotivuoren aloitteesta Rönnqvistien ja Merja Harjun koollekutsuman ylistys- ja esirukoustapahtuman päätteeksi vuoden 2021 lopulla. Aamuzoomit kokoavat yhteisen rukousmusiikin äärelle ihmisiä eri puolelta Suomea arkiaamuisin. Keväällä 2022 käynnistyi tiivis yhteistyö Juhani ”Junnu” ja Riitta Aaltosen kanssa improvisoidun rukousmusiikin alueella.

Yhdistys palvelee kristittyjä taitelijoita tuomalla heitä yhteen ja tukemalla heidän taiteensa ja vaikuttavuutensa laajenemista rukouksin ja taloudellisesti.

Riitta ja Anssi johtavat ylistyksen palvelutehtävää Majakka-seurakunnassa. Riitta toimii myös Vihdin seurakunnan seurakunta-aktiivina musiikkitehtävissä. He ovat aiemmin tulleet tunnetuiksi mm. Praisegarden-bändin perustajina.